Budinca cu seminte de chia, in trei culori

Untitled design (6)

Am tot auzit de semintele de chia dar nu le-am incercat pana acum.

Prima data m-am informat si am aflat ca aceste seminte mici de culoare neagra, bej si maro provin de la o planta originara din America de Sud.

Semintele de chia sunt foarte bogate in acizi grasi Omega 3 si Omega 6, sunt pline de antioxidanti, bogate in fibre si proteine. Asadar aceste seminte mici sunt o bomba, dar nu o bomba calorica ci o bomba de nutrienti puternici, nu degeaba “chia” in vechea limba maiasa inseamna “putere”.

Dupa ce am citit si despre beneficiile acestor seminte minune am zis ca trebuie neaparat sa le incerc.

Cum de cateva zile sunt in vizita la parintii mei iar azi am gasit un pachet de seminte de chia pe care sora mea l-a cumparat inainte de Craciun si ma tot ameninta atunci cu o budinca de chia, pe care evident nu am mancat-o nici eu nici ea, i-am zis: “Dia, asta seara pregatim budinca de chia”.

Nu se putea sa gasim un moment mai potrivit, suntem inca in postul Pastelui asa ca este perfecta pentru un mic dejun care sa ne dea energia necesara sa incepem ziua cu zambetul pe buze dar si sa ne satisfacem pofta de dulce.

I-am propus surorii mele sa facem budinca in trei feluri, in trei culori si arome diferite asa ca nu am mai stat pe ganduri, am luat tot ce am avut nevoie si ne-am apucat de treaba.

Ingrediente necesare:

  1. 600 ml lapte de migdale
  2. 6 linguri seminte de chia
  3. baton vanilie
  4. cacao
  5. turmeric si gimbir
  6. curmale

Pentru servire am folosit samburi de nuca, visine bio si delicioase din gradina parintilor mei puse de mama in borcan pentru iarna si banane. Poti folosi orice alt fruct, mere, pere, portocale, grapefruit, de exemplu budinca cu cacao merge foarte bine cu mango, lasa-ti creativitatea sa preia controlul.

DSCN0475

Inainte cu cateva ore sa pregatim budinca am pus cateva curmale la inmuiat intr-o cana cu apa iar apoi le-am transformat intr-o pasta, cu ajutorul blenderului si am folosit-o sa indulcim budinca.

Pentru budinca alba am folosit 200 ml lapte de migdale, 2 linguri seminte de chia, semintele din jumatate de baton de vanilie. Am pus intr-un castron semintele de chia, laptele de migdale si vanilia si am amestecat bine cu un tel mic sa nu se formeze cocoloase, am adaugat 2 lingurite de pasta de curmale si am amestecat iar bine cu telul.

Al doilea fel de budinca contine 200 ml lapte de migdale, 2 linguri seminte de chia, o lingurita si jumatate de cacao si 2 lingurite de pasta de curmale.

Iar pentru ultimul fel de budinca am folosit 200ml lapte de migdale, 2 linguri seminte de chia, jumatate de lingurita turmeric, un varf de lingurita ghimbir macinat si doua lingurite pasta de curmale.

DSCN0478

Semintele de chia au capacitatea de a absorbi mult lichid, prin hidratare ele isi maresc volumul de 10-12 ori formand o pasta gelatinoasa.

Am pus castroanele la rece pana a 2-a zi dimineata. Poti sa le lasi la rece 30 de minute – o ora, amestecand din cand in cand pana absorb tot lichidul si apoi sa le consumi.

Dimineata am scos budinca de la rece si am asezat-o in pahare in felul urmator: baza din samburi de nuca maruntiti, un strat de budinca alba, visine, un strat budinca cu cacao, felii de banane si un strat budinca galbena. Ne-au iesit 4 portii.

Ne-am inarmat fiecare cu cate o lingurita si ne-am savurat micul dejun bucurosi ca a inceput o noua zi.

Untitled design (7)

Bucurie in bucatarie iti urez!

5-retete-sosuri

Descarca gratuit ebook-ul "5 retete de sosuri", perfecte pentru diferite tipuri de carne, dar si ca dressing pentru salate!

This entry was posted in Desert.

3 comments

Leave a Reply